Vánoční koleda recenze

7. prosince 2011 v 21:09 | David |  divadlo
Vánoční koleda
Divadlo Hybernia
Délka : 2 hod. a 10 minut včetně přestávky
Režie : Ondřej Sokol
Hudba : Kryštof Marek a Milan Vyskočani

Byl jednou jeden Londýn a v něm, žil Scrooge lakomec bez lásky a hany. ten všechny nenáviděl a hlavně vánoce proto k němu příjdou tři duchové a pokusí se ho v noci za pomoci vánočních hodnot změnit...

Tak na tuto věc jsem se nesmírně těšil. Hlavně proto že na tom dělá Ondřej Sokol, který výborně uvedl do Hybernie muzikál Hello Dolly!. Těšil jsem se na Karla Rodena, Ivanu Chýlkovou a na vánoční atmosféru. Ta však zklamala ve Vánoční Koledě až na zpívání Tichá noc není vůbec vánoční atmosféra. Začnu od začátku... Hned jak představení začalo mi něco bylo ihned jasné. A to že to nebude žádná velká bomba. Poznal jsem to podle toho že představení chybí scéna. Na scéně je křeslo a stůl a nic jiného. Nad tím je patro s orchestrem a pod patrem je jezdící plocha na které čas od času někdo přijede a zase odjede. Na scéně je víceméně sám Karel Roden a nikdo jiný. Poté na začátku jeho synovec a zaměstnanec jeho podniku. A tím to končí. Jestli se těšíte na Ivanu Chýlkovou že nějak do děje vstoupí zklamu vás. Má úlohu pouze vypravěčky a sedí skoro celou dobu u dirigenta a sleduje děj a komentuje ho. To je vše, až na konci si zahraje třetího ducha, který má však minimální prostor a ani celou písničku nemá. Pouze půlku a to se střídá s Kollerem. Takže hra je víceméně hrou jediného herce-Karla Rodena, který hned od začátku je vynikající a podáva vážně dobrý výkon. A umí skvěle grimasy skrblíka. A pokud je tedkon Karel Roden nejlepší v rolích psychicky charakterních postav. Myslim si že za pár let přejde na role lakomců, skrblíků a podobných typů postav, které mu pujdou stejně dobře jako mu jdou současné postavy. Roden je jako Scrooge tak dobrej že je mi líto že si ho tvůrci americké Vánoční koledy nevybrali jako Scrooge. Roden vypadá i hraje stokrát lépe než digitální Jim Carey. Teď jsem skočil někam úplně jinam. Vracim se zpět k Hybernské koledě. Pokud bych hodnotil Karla Rodena dal bych stovku. A vy kteří na to jdete kvůli Rodenovi budete spokojený. Je fakt dobrej a dokazuje že umí zahrát ledacos. Hrozně mě však rozčiluje TicketPortal a podobný servery kteří vánoční Koledu dávají pod složku muzikál ať ti hned dají pryč! Muzikál to není ani omylem. V tomto představení zpívají David Koller, Marina Vyskorina a Szidi Tobias. A někteří z nich ani nejdou na divadelní prkno ale jsou v prvním patře u mikrofonu zahrají píseň řeknou pár slov a odejdou. Na divadelní ploše vedle Rodena není ani jeden. A pokud se tam dostane tak řekne pár slov, s hrozným herectvím a s přízvukem. Berte v potaz že Tobias je slovenka-má tedy slovenský přízvuk a Vyskorina ta má zase ruský přízvuk. Naštěstí oba přízvuky mají něco do sebe. Ivana měla mít taky přízvuk kdy byla duchem a bylo by to ok. Duchové vánoc s přízvukem. Nejhorší mi ze všech třech přišel ,,herecky,, David Koller, který za to však nemůže. Může za to vůl kterého napadlo že bude mít tak pitomě hlas u mikrofonu aby měl duchařskej přízvuk. Z jeho hlasu vás bolí uši + když jste v 1.řadě. Písně který zpíval, zazpíval dobře, ale že by mě nějak melodicky oslovily to ne, žádnou kterou bych sem si melodicky v hlavě pouštěl, jsem nenašel. Po Kollerovi následovala Szidi Tobias. Ta zpívala stejně jako Koller dobře, ale herecky, počkat o herectví se nedá u těchto třech zpěváků mluvit. Ze všech třech se mi její písně nejvíc zamlouvali, ale žádnou bombu jsem mezi nima nenašel. Po ní následovala Marina Vyskorina, která zpívala operní písně. A bohužel jí nebylo vůbec rozumět slovo při zpívání. Když mluvila tak si představte rusku s českým přízvukem a výjde vam Vyskorina. Avšak u české opery je to běžné že není lidem rozumět co zpívají. Celkem se mi písně tedy zamlouvali, ale žádná z nich mě neuchvátila a nenašel jsem tam žádnou bombu. Hodně mě sklamali vedlejší herci. Roman Stabrňák přehrává jak může a je hrozný a tak na tom je zbytek herců, které bych poslal ihned do gulagu. Už dlouho mi tolik na nervy nejeli vedlejší postavy. Je vidět že peníze padli na Ro...na toho ne, ale na ty tři zpěváčky. Nejhorší mi přišla scéna když je Scrooge mrtvej a tři služebníci se hádají. Tam hráli tak příšerný herci že jsme to dlouho nezažil- Naštěstí je to komedie jednoho člověka a to Rodena bez něj by to byla nudná skorosračka. Avšak krom herců se příšerně šetřilo i na scéně. Další body dolů. Kdyby dokázali tvůrci scénu využít např. jako v nedávném Quasimodovi, který se odehrává na stejným místě, bez změny scény. Avšak tady je to neoriginálně udělané. Z částí byla lepší druhá, která rychleji utekla. Abych nebyl pouze kritickej tak se mi moc líbili kostýmy. Ivaně Chýlkové nehorázně kostým sluší. A ženským polovičkám taky. Tak to je pochval vše. Teď jdu na poslední kritický bod a to na vykreslení vánoc. Furt se propagovalo že se vykreslí vánoční hodnoty a poučení bude v příběhu. Avšak oboje chybí. Vánoce krom zmíněné Tichá Noc nefigurují v příběhu vůbec. A to je velký chyba. A na konci po tom co se Scrooge změní mohli tvůrci aspoň ukázat jak jde k rodině svého finančníka však ani to ne. Se svým synovcem se neusmíří prostě bez konce. Tato věc nefunguje ani jako muzikál, činohra, ale spíš jako koncert s činoherními prvky. Avšak jste na to zvědavý? Pro děti toto představení není moc, bavili by se místy avšak žádná hodnota pravých vánoc by nepřišla. Raději vemte dětičky do Brodwaye na Zázrak, který má Ozzáka a mnoho dalších lepších věcí. A tato věc má pouze Rodena, který je famózní avšak nemůže utáhnout průměrnou hru. Opakuje se příklad léta Zdravý, nemocný kde Roden válel avšak zbytek hry jeho herectví kazí. Těšil jsem se na Ivanu a Karla a dočkal jsem se. Toto však to nestačí na to aby průměrná rychloškvárka byla geniální. 60%
Takhle scéna vypadá

6 lidí ohodnotilo tento článek.